Vernieling van leidingwerk veroorzaakt gaslek

Silvolde – Op zondag 11 maart is in een leegstaande woning aan de Heuvelstraat een gaslek ontstaan als gevolg van vernieling van leidingen. Vanwege explosiegevaar werd de omgeving afgezet en werden naastgelegen woningen ontruimd.

De hulpdiensten werden rond 18:00 uur gealarmeerd nadat omwonenden een sterke gaslucht roken rond de woning en sissen hoorden. Meting door de brandweer wees uit dat er sprake was van een zeer hoge concentratie gas in de woning. Nadat de netwerkbeheerder de gastoevoer had stopgezet en het gevaar geweken was konden de hulpverleners de woning binnen gaan.

Oorzaak
Eenmaal in de woning zagen de agenten dat leidingen van de muur waren getrokken. Uit onderzoek bleek dat dit het gaslek heeft veroorzaakt. Ongeveer twee uur na de melding werd de buurt weer vrijgegeven.

Plutosport